Ben jij een hardwerkende manager die leiding geeft aan professionals?
Dan herken jij ongetwijfeld 1 of meerdere van deze situaties:
- De professionals in jouw team voelen zich verantwoordelijk voor de eigen taak maar voelen geen verantwoordelijkheid voor de gezamenlijke teamdoelstellingen......daar ben jij voor
- Tijdens teammeetings mag jij de agenda beheren, opstellen, de tijd en de rode draad bewaken
- Jij zou meer verantwoordelijkheid willen geven aan jouw team maar betwijfelt of dit ook daadwerkelijk wordt opgepakt
- De door jullie gemaakte team-afspraken worden met regelmaat niet nagekomen. Onderling wordt daar niemand op aangesproken. Nu mag jij de politieman/vrouw gaan spelen....
- Jouw professionals geven onderling geen feedback in jullie teammeetings.......dat wordt fijn aan jou overgelaten
- Teammeetings beginnen zelden op de afgesproken tijd
- Je weet dat er veel speelt in de "onderstroom" in jouw team, dit wordt alleen niet uitgesproken
Concreet betekent dit dat jouw teammeetings niet resultaatgericht zijn en dat jij hard moet werken om dit te compenseren. Totdat helder wordt dat harder werken de bestaande situatie alleen maar verslechtert.